McCann Worldgroup odpowiada za multidyscyplinarną platformę komunikacji KFC

Agencje wchodzące w skład McCann Worldgroup: McCann, MRM, Momentum i CRAFT rozpoczęły realizację multidyscyplinarnej kampanii reklamowej dla KFC: „Prawdziwy kurczak. Prawdziwy smak”. Jest ona pierwszym etapem nowej strategii komunikacyjnej przygotowanej dla KFC przez McCann’a. Polskie biuro odpowiada także za strategię i realizację kampanii w Czechach i na Węgrzech. Grupa pozyskała klienta w drodze przetargu.

Koncept kreatywny kampanii opiera się na postaci Podroba – czyli fałszywego kurczaka, który stara się przekonać do siebie klientów KFC. Jakkolwiek podstępnie by tego nie robił, konsumenci wybierają prawdziwego, świeżego i wysokojakościowego kurczaka, którego mogą znaleźć tylko w restauracjach KFC.

Zgodnie z założeniami nowej platformy komunikacyjnej KFC, postać Podroba będzie wykorzystywana w komunikacji w większości punktów styku klienta z marką. Ma to na celu podkreślenie prawdziwości i jakości kurczaków używanych do przygotowywania dań w restauracjach KFC.
Kampania obejmuje telewizję, internet (nowa strona www, kampania display’owa, social media) i restauracje KFC (POS: menu boardy, plakaty, bannery oraz opakowania).

W pierwszym etapie będzie dotyczyła 2 produktów: Maxi Twist’a (reklama TV: 45, 30, 15 sekund) oraz B-smart’a (reklama TV: 30 i 15 s).
Kampania jest wspierana komunikacją dotyczącą standardów KFC, takich jak: niemielenie mięsa, ręcznie panierowane kawałki oraz używanie wyłącznie krajowych kurczaków dostarczanych co najmniej 2 razy w tygodniu).
Działania reklamowe ruszają pod koniec lutego. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Media Direction.