McCANN Worldgroup na Europejskim Forum Nowych Idei

3 października na zaproszenie SKM SAR przyjeżdża do Polski dr Amy Gershkoff, architekt pierwszej i drugiej strategii wyborczej prezydenta Baracka Obamy, osoba łącząca świat wielkiej polityki i biznesu ze światem marketingu i reklamy. W czasie Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie weźmie udział w dyskusji eksperckiej Big Data – szansa dla społeczeństwa, czy spisek gigantów? Po raz pierwszy w historii branża reklamowa, która na świecie jest istotną częścią gospodarki, jest reprezentowana na tak prestiżowym, międzynarodowym wydarzeniu.

 

Czy właśnie przekroczyliśmy ostatnią granicę prywatności, a powszechna inwigilacja na własne życzenie to coś, co po prostu musimy zaakceptować? Jak w świecie „Big Data” poradzą sobie osoby, które udostępnianie informacji o sobie już dziś świadomie sprowadzają do minimum? I dlaczego w czasach Big Data zasada 80/20 przestaje mieć rację bytu?

 

Na te wszystkie pytania już 3 października odpowie w swojej prezentacji dr Amy Gershkoff oraz uczestnicy dyskusji eksperckiej, zorganizowanej przez SKM SAR w ramach tegorocznego EFNI: dr Amy Gershkoff – Dyrektor Działu Analiz i Insightów Konsumenckich w eBay, Minister Igor Ostrowski – Przewodniczący Rady ds. Cyfryzacji przy MAC, partner w firmie prawniczej Dentons, Agnieszka Kosik – Prezes MediaCom i mec. Maciej Ślusarek – Partner  w Firmie Prawniczej LSW. Dyskusja będzie moderowana przez Wojciecha Borowskiego, Prezesa McCann Worldgroup, Przewodniczącego Rady Nadzorczej SKM SAR.

 

Jesteśmy dumni, że polska branża reklamowa stanie się istotnym elementem tegorocznego EFNI. Fakt przyjęcia naszego zaproszenia przez dr Amy Gershkoff oraz innych znakomitych gości do debaty eksperckiej to dla nas wielkie wyróżnienie. To także pierwsza tego typu możliwość pokazania w praktyce, jak istotną częścią gospodarki jest nasza branża – powiedział Wojciech Borowski, Prezes McCann Worldgroup, Przewodniczący Rady Nadzorczej SKM SAR.

 

Zaproszenie na EFNI:

 

Big Data – kluczowy trend wg. menadżerów

Wszyscy zaczynamy odczuwać na własnej skórze, że Big Data ma gigantyczny wpływ nie tylko na społeczeństwo, ale przede wszystkim na gospodarkę i ekonomię. Już dzisiaj większość liderów biznesu uznaje ich rozwój za kluczowy trend w najbliższych latach. Niezależnie od branży, najtrudniejszym wyzwaniem współczesnego świata staje się opanowanie i odpowiedzialne wykorzystanie olbrzymich ilości danych generowanych przez współczesną rzeczywistość.

 

Big Data w kampaniach

Współczesne kampanie to drobiazgowe analizowanie danych o wyborcach. Danych znajdujących się praktycznie wszędzie – w mediach społecznościowych, w świecie digital, a także w źródłach nie związanych z siecią. Od czasu wygranej Baracka Obamy w wyborach prezydenckich w 2012 roku nawet najwięksi sceptycy przestali mieć wątpliwości, że rola mediów społecznościowych w podejmowaniu decyzji przez wyborców stała się kluczowa. Dużą rolę odegrała w tym Dr Amy Gershkoff, obecnie Dyrektor Działu Analiz i Insightów Konsumenckich w eBay, wcześniej architekt pierwszej  i drugiej strategii wyborczej prezydenta Baracka Obamy. Jej kampanie pokazały, jak dzięki wykorzystaniu Big Data można efektywnie kosztowo i komunikacyjnie dotrzeć do konkretnych grup docelowych. I tym samym stały się standardem dla dziesiątków marketerów i polityków na świecie.

 

Big data w biznesie

Wykorzystanie danych o klientach i ich zachowaniach w internecie oraz o aktywnościach podejmowanych poza światem wirtualnym staje się także coraz bardziej popularne. Pozwala ono firmom opracowywać komunikację opartą na Big Data, która jest indywidualnie dopasowana do klientów, przez co również skuteczniejsza i bardziej wydajna niż tradycyjna. Indywidualizacja przekazu na podstawie tzw. „Big Data” to potężne narzędzie oddziaływania nie tylko na obywatela, ale przede wszystkim na konsumenta. Właśnie dlatego wszystkie liczące się na świecie mocarstwa i korporacje wydają coraz większe sumy na gromadzenie i przetwarzanie danych, a pytania dotyczące granic prywatności prędzej czy później zada każdy biznesmen i polityk.

 

***

 

Prezentacja i Rozmowa Ekspercka odbędą się 3 października 2014 roku o godzinie 17.30-19.00 w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.